Każdy z nas wie, czym są gry. Jest ich wiele rodzajów, zaczynając od planszowych, przez terenowe, aż po komputerowe. Tworzenie takiej gry nie jest jednak łatwym zadaniem, ponieważ musi ona uwzględniać wiele elementów, znajdujących się na różnych płaszczyznach. Jeśli chcesz dowiedzieć się o podstawowym elemencie, jakim jest silnik gry, to zapraszam do lektury.
Czym jest silnik gry?
Wiele osób mówiąc o silniku gry, ma na myśli oprogramowanie komputerowe, które zajmuje się interakcją jej elementów. Jest to oczywiście poprawne rozumienie tego słowa, jednak dotyczy ono tylko gier komputerowych, czy wirtualnych. Zastanówmy się jednak przez chwilę, czym może być silnik w grach terenowych czy planszowych. Czy jest to jakiś element spajający grę? Czy może jest to fabuła? Na pewno jest to coś, co „uruchamia” grę – jak każdy silnik w rzeczywistości. Tutaj jednak nie chodzi o sam konkretny mechanizm, który spowoduje, że gra zostanie rozpoczęta, a raczej o zbiór elementów, które pozwoliły grze w ogóle powstać. Silnik gry będzie więc konstrukcją składającą się z fabuły, zadań, doboru terenu i czasu, wyposażenia, scenografii i oczywiście zasad. Wszystkie te wymienione elementy muszą ze sobą logicznie interagować.
Co jest ważne podczas tworzenia gry?
Jak już wiemy, silnik gry jest podstawą. Musi być on zaprojektowany starannie i przejść różne testy przed ostatecznym zaakceptowaniem i wypuszczeniem gry. Wszystkie elementy silnika muszą być drobiazgowo rozplanowane i uszeregowane. Twórca musi być kreatywny, zorganizowany, a czasem nawet perfekcyjny, aby gra odniosła duży sukces.