Jak od razu poprawić jakość snu?

Jakość snu – praktyczne wskazówki

O tym jak śpimy mówimy często, ale rzadko rozmawiamy o tym co robimy, aby poprawić naszą jakość snu. Ciągłe niewyspanie może doprowadzić człowieka do ruiny, a przecież ten problem całkiem łatwo jest wyeliminować. Wystarczy zmienić codzienne nawyki, które pojawiają się w naszej sypialni. Aby wyspać się wystarczy stosować kilka prostych zasad. Po pierwsze należy wcześniej zaplanować, godzinę położenia się w łóżku. Godzina ta powinna być zaplanowana w zależności od godziny, w której planujemy pobudkę. Większość osób, aby być wypoczętym potrzebuje 7-9 godzin snu. Po drugie należy zwrócić uwagę na to co robimy około 2 godzin przed snem. Jeśli oglądamy telewizję w tym czasie i śpimy źle to znaczy, że telewizji nie powinniśmy oglądać. Jeśli czytamy książki na 2 godziny przed snem i mamy problem z odpowiednią jakością snu to niestety to również musimy zmienić w swoich nawykach.

snu jakosc

Jakość snu – praktyczne wskazówki cd.

Po trzecie, nie wolno pracować w łóżku, sprawdzać poczty, nie logujmy się nawet na social media. Jeśli chcemy w łóżku wypocząć, nie może ono kojarzyć nam się z pracą lub wydarzeniami na social media. Po czwarte, bardzo ważna wskazówka, którą wszyscy powinni znać, ale nie koniecznie przestrzegać. Nie jedzmy i nie pijmy alkoholi przed pójściem spać. Jeśli zjemy coś zbyt późno, będziemy musieli walczyć ze zgagą, to samo dotyczy spożywania alkoholu. Co prawda alkohol niejednokrotnie pomógł nam zasnąć i to bardzo szybko, ale w późniejszym etapie snu może już nie być tak kolorowo. Po piąte, na około pół godziny przed snem planuj odłożenie telefonu, tabletu czy laptopa to zdecydowanie wpłynie na poprawę jakości snu.