Badania psychologii kolorów mówią nam, że każdy indywidualny odcień ma moc wywoływania emocji. Siła koloru nie ogranicza się do farby. Różne odcienie mogą być również wykorzystane do przygotowania danego stylu marki, a nawet do budowania świadomości marki! Niezależnie od tego, czy jesteś nowym właścicielem firmy, który chce zbudować silny brand, czy marketerem, który chce nauczyć się co oznaczają kolory w marketingu i jak wykorzystać to narzędzie, marketing psychologii kolorów może być nieoczekiwanym źródłem! W tym artykule przyjrzymy się, czym jest psychologia koloru i jak pasuje do strategii marketingowej.
Co to jest psychologia koloru?
Psychologia koloru to nauka o tym, jak kolory wpływają na ludzkie zachowanie i emocje. Powszechnie uważa się, że zdolność kolorów do wywoływania pewnych emocji jest powiązana ze wspomnieniami tych konkretnych tonów z całego naszego życia. Na przykład, ponieważ większość ludzi uważa ocean i inne zbiorniki wodne za uspokajające, kolor niebieski jest często kojarzony z poczuciem spokoju i stabilności.
Jak sprawdzić co oznaczają kolory w marketingu?
Celem skutecznego marketingu jest stworzenie natychmiastowego połączenia z odbiorcami i rozpoczęcie budowania świadomości marki i lojalności od samego początku. Psychologia kolorów oraz wiedza co oznaczają kolory w marketingu odgrywa w tym dużą rolę! Jeśli chcesz dowiedzieć się znacznie więcej o poszczególnych barwach i ich znaczeniu, zachęcamy do przeczytania artykułu na blogu Roxx Media.