Zniżki, promocje, rabaty, systemy lojalnościowe… Każdy system na zbudowanie więzi z konsumentem może okazać się strzałem w dziesiątkę. Właśnie dlatego należy pochylić się nad systemami, zasadami, możliwościami i prawdopodobnymi zagrożeniami wynikającymi z wprowadzenia konkretnego modelu.
W czym pomagają rabaty?
Na dobry początek warto zaznaczyć, jakie korzyści mogą przynieść takie rozwiązania. Wyróżniamy podstawowe 3 korzyści:
- wzrost obrotów
- pozyskanie nowych klientów
- zwiększenie rozpoznawalności marki
Mimo, że kuszące, mogą okazać się również nierentowne. Właśnie dlatego rabaty w e-commerce należy wdrażać w codzienność naszej firmy z głową – skupiajmy się na długofalowych zyskach; niekoniecznie twórzmy krótkoterminowe plany. Od początku warto na taką konieczność wydzielić konkretna część budżetu firmy. Rozwiązania należy rozplanować w czasie i sprzęgnąć z innymi planami marketingowymi. Jedynie w połączeniu z działalnością marketingową masz szansę zaistnieć na rynku!
E-commerce a modele marketingowe
W marketingu znajdziemy kilka najczęściej wybieranych modelów zniżkowych.
Rabaty w e-commerce występują najczęściej jako:
- powitalny
- pożegnalny
- w zamian za dołączenie do odbiorców newslettera
- za polecenie
- na specjalną okazję
Każdy z nich powinien mieć zaplanowany minimalny zasięg; określony model rozliczeń i określony poziom wpływów który stanie się naszym udziałem. Jeśli nie jesteś pewien, w jaki sposób właściwie wdrożyć system rabatowy dla e-commerce, warto zapoznać się z ofertą agencji zajmujących się performance marketingiem.