Pod akronimem RWD kryje się pojęcie Responsive Web Desig a więc taki rodzaj technologii dzięki której adresy www są odpowiednio przystosowane do urządzeń mobilnych. Responsywna strona internetowa bo takim mianem określamy witrynę która poprawnie wyświetla się na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach których rozmiar matrycy nie umożliwia ukazania pełnego potencjału Twojego adresu.
Witryna przyjazna użytkownikowi
Do niedawna responsywna strona internetowa nie była wymogiem. Oczywiście, wdrażanie takich rozwiązań sprawdzało się jako sposób przyciągnięcia klientów do naszej oferty. Jak wykazują badania, takie rozwiązanie ma realne przełożenie na skuteczność naszej sprzedaży i powodzenie biznesowe. Wynika z nich, że ponad 60% internautów przegląda strony internetowe za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co ciekawe, konkretne dane możesz bez problemu zebrać dzięki możliwościom które daje nam Google Analytics. Właśnie tam, w zakładce „mobile”, znajdziesz niezbędne informacje – dane demograficzne i inne, niezbędne fakty dotyczące naszego potencjalnego kupca.
RWD: korzyści wynikające z tworzenia takiej strony internetowej
Co niezwykle istotne, responsywna strona internetowa może pozytywnie wpływać na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Przeglądarki internetowe – w szczególności potentat Google, przychylnie spoglądają na nowoczesne rozwiązanie i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Responsywność strony to również doskonałe rozwiązanie budżetowe: ponosząc niewielki koszt masz szansę na otwarcie się na zupełnie nowe rynki i zmniejszenie kosztów utrzymania strony.